دوره 1، شماره 1 - ( 6-1393 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 30-26 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

(2014). Effect of Open Windows on Car Drag. jste. 1(1), 26-30.
URL: http://yujs.yu.ac.ir/jste/article-1-24-fa.html
زنده بودی غلامرضا. بررسی اثر بازبودن شیشه های خودرو بر مصرف سوخت نشریه مباحث برگزیده در انرِژی 1393; 1 (1) :30-26

URL: http://yujs.yu.ac.ir/jste/article-1-24-fa.html


دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج
چکیده:   (7937 مشاهده)

 

در این تحقیق، اثر باز بودن شیشه‌های خودرو بر نیروی پسا و متعاقباً بر توان لازم و میزان مصرف سوخت مورد بررسی قرار گرفته شده است. برای انجام این کار، مشخصات مدل شبیه سازی شده تا حد ممکن مشا‌به مدل واقعی در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان مثال، گوشه های گردشده و شیب جانبی سطوح لحاظ گردیده شده‌اند. برای حالات مختلف، نیروی پسا محاسبه شده و مورد مقایسه قرار گرفته شده است. نتایج نشان می‌دهند که با افزایش میزان باز بودن شیشه، ابتدا توان لازم برای غلبه بر نیروی مقاومت هوا کاهش و سپس افزایش می‌یابد. به طوری که برای درصد معینی که بستگی به سرعت خودرو دارد، این توان معادل توانی است که در حالت بسته بودن شیشه لازم است.

 

واژه‌های کلیدی: آیرو دینامیک، درگ، الگوریتم ژنتیک
متن کامل [PDF 483 kb]   (4309 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه مباحث برگزیده در انرژی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Selected Topics in Energy

Designed & Developed by : Yektaweb