[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 1، شماره 1 - ( 6-1393 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 26-30 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی اثر بازبودن شیشه های خودرو بر مصرف سوخت
غلامرضا زنده بودی
دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج
چکیده:   (3751 مشاهده)

 

در این تحقیق، اثر باز بودن شیشه‌های خودرو بر نیروی پسا و متعاقباً بر توان لازم و میزان مصرف سوخت مورد بررسی قرار گرفته شده است. برای انجام این کار، مشخصات مدل شبیه سازی شده تا حد ممکن مشا‌به مدل واقعی در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان مثال، گوشه های گردشده و شیب جانبی سطوح لحاظ گردیده شده‌اند. برای حالات مختلف، نیروی پسا محاسبه شده و مورد مقایسه قرار گرفته شده است. نتایج نشان می‌دهند که با افزایش میزان باز بودن شیشه، ابتدا توان لازم برای غلبه بر نیروی مقاومت هوا کاهش و سپس افزایش می‌یابد. به طوری که برای درصد معینی که بستگی به سرعت خودرو دارد، این توان معادل توانی است که در حالت بسته بودن شیشه لازم است.

 

واژه‌های کلیدی: آیرو دینامیک، درگ، الگوریتم ژنتیک
متن کامل [PDF 483 kb]   (1664 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/3/28 | پذیرش: 1393/3/28 | انتشار: 1393/3/28
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Effect of Open Windows on Car Drag. jste. 2014; 1 (1) :26-30
URL: http://yujs.yu.ac.ir/jste/article-1-24-fa.html

زنده بودی غلامرضا. بررسی اثر بازبودن شیشه های خودرو بر مصرف سوخت. مجله مباحث برگزیده در انرِژی. 1393; 1 (1) :26-30

URL: http://yujs.yu.ac.ir/jste/article-1-24-fa.html



دوره 1، شماره 1 - ( 6-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
سامانه نشریات دانشگاه یاسوج مباحث برگزیده در انرژی journal of selected topics in energy
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4162